حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

شناخت امام زمان علیه السلام، تنها راه سعادت 

13- انتظار ظهور امام زمان علیه السلام و نتایج آن

مجموعه سخنرانی های کوتاه آقای دکتر محمد هادی قندهاری پیرامون امام عصر علیه السلام

فایل تصویری

دریافت کلیپ

فایل صوتی

دریافت فایل

متن پیاده شده:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از بالاترین وظایفی که همه ما در دوران غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داریم و در روایات ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته است وظیفه انتظار ظهور امام زمان علیه السلام می باشد.

در روایات منتظر را در رتبه شهدای جنگ بدر و احد شمرده اند. رتبه منتظر هم چون یاران امام زمان علیه السلام که در صف لشکریان آن حضرت می جنگند ، دانسته شده است.

انتظار بالاترین عبادت و بالاترین اعمال و بالاترین جهاد امت ، در عصر غیبت است.

انتظار یعنی چه؟

 انتظار ظهور یعنی چشم به راه بودن. یعنی اینکه انسان برای ظهور حضرت دقیقه شماری کند.خدایا جمعه گذشت و امام زمان نیامد . در هر مشکل و پدیده‌ای که در جامعه پیش می آید و مسلمانان در گرفتاری به سر می‌برد انسان به یاد بیاورد که اگر امام زمان ظهور کرده بودند همه این مشکلات حل می شد، این نابسامانی ها همه  پایان می پذیرفت .

چطور می توانیم رتبه ی انتظار را بالا ببریم ؟

ریشه ی انتظار در معرفت حضرت و در محبت و مودت به ایشان است. اگر این معرفت و محبت را داشته باشیم در مراتب انتظار به مراتب بالاتر خواهیم رسید. پس همیشه انتظار ، ثمره ی معرفت و محبت و مودت  است.  اگر می‌خواهید مراتب انتظار شما بالاتر رود باید معرفت خود را اضافه کنید .

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
شناخت امام زمان علیه السلام، تنها راه سعادت - بخش دوم

آثار انتظار امام زمان علیه السلام چیست؟

1- دعا کردن : خود حضرت مهدی علیه السلام فرمودند:

و أكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجيلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم

کمال الدین ، شیخ صدوق، ص458

براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد ، كه فرج من فرج شما نيز هست

در هر نمازی برای ظهور دعا کنید،در تعقیبات نماز دعا کنید،در هر حادثه دعا کنید و در هر روز مکرر امام زمان علیه السلام را به یاد بیاورید و برای ایشان دعا کنید.

2- تقوا : کسی که انتظار دولت صاحب الزمان را می کشد، چون از مبانی آن دولت ، توحید و دینداری و تقوا است لذا باید خودش را متناسب با آن زمان بسازد.

3- آمادگی برای ظهور: در روایات داریم که هر کدام از شما یک نیزه کنار بگذارد و با خودش بگوید من این را برای همراهی با امام زمان علیه السلام کنار گذاشته ام. داریم که بعضی از دانشمندان قدیم در اتاقی که به شاگردانشان درس می دادند یک شمشیر به دیوار نصب کرده بودند. افراد که سوال می‌کردند که وجه نصب این شمشیر به دیوار چیست می‌فرمودند منتظرم که صاحب الزمان ظهور کند و من به یاری ایشان بشتابم .

4- تلاش و فعالیت خدمتگزاری برای ترویج نام آن حضرت : ترویج مکتب آن حضرت و مقابله با دشمنان آن حضرت و اعتلای مکتب آن حضرت نیز از نتایج انتظار ظهور خواهد بود.

خدایا ما را از منتظران ظهور آن حضرت در ایام غیبت قلمداد بفرما

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.