حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
فضیلت تلاوت سوره کهف
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
پ
پ

امین الدین فضل بن الحسن الطبرسی در کتاب مجمع البیان در خبر مرسلی از پیغمبر اکرم (ص) آورده که فرمود: هر که سوره ی کهف را تا هشت روز بخواند از هرگونه فتنه ای محفوظ می ماند، و اگر دجال در آن هشت روز خروج نماید خداوند او را از فتنه ی دجال مصون می گرداند.

و در همان کتاب در حدیث دیگری از آن حضرت آورده که فرمود: هر آن که ده آیه از سوره ی کهف را از حفظ بخواند فتنه ی دجال به او ضرری نخواهد رساند و هر که تمام سوره را بخواند داخل بهشت می شود.

و در خبر دیگری از آن حضرت آمده که فرمود: آیا شما را دلالت نکنم بر سوره ای که هنگام نزولش هفتاد هزار فرشته آن را مشایعت کردند که عظمت آن ها بین آسمان و زمین را پر کرده بود؟ گفتند: چرا؛فرمود: سوره ی اصحاب کهف ، هرکس روز جمعه آن را بخواند خداوند تا جمعه ی دیگر به اضافه سه روز او را می آمرزد، و نوری بخشیده می شود که تا آسمان می رسد و از فتنه ی دجال محفوظ خواهد ماند.

و در حدیث دیگری از آن حضرت منقول است که فرمود: شخصی که ده آیه از اول سوره ی کهف حفظ کند سپس دجال را درک نماید به او ضرری نمی رساند، و هر که اواخر سوره ی کهف را حفظ کند روز قیامت برای او نوری خواهد بود.

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
شعر به مناسبت عید مبعث - شاعر: سید عباس موسوى

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.