حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از همان آغاز رسالت خویش، امیرالمؤمنین علیه السلام را به عنوان جانشین، برادر وصی و امام مردم پس از خودشان معرفی کردند. این مسأله بارها در طول ۲۳ سال رسالت ایشان به شکل های مختلفی انجام شد. در آخرین سال عمر شریف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، ایشان پس از بازگشت از مراسم حج جهت انجام امر خداوند  در آیه تبلیغ  مبنی بر تبلیغ ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام مراسم غدیر را برپا کردند.
در واقع این معرفی، بزرگترین مراسمی بود که تا آن روز در تبلیغ مقام جانشینی پیامبر، برپا شده بود. متأسفانه بسیاری از افراد  فکر می کنند که پیامبر به گفتن یک جمله من کنت مولاه فهذا علی مولاه بسنده کرده اند!
در حالی که ایشان در آن روز یک سخنرانی مفصل ایراد نموده اند و در طی آن، به روشنی مقام اوصیای پس از خود را معرفی کرده اند. سپس از مردم بیعت گرفتند، هم با زبان هایشان، هم با قلب هایشان و هم با دست هایشان.
اکنون نرم افزار خطبه ی شریف غدیر را برای سیستم اندروید گوشی را برروی سایت گذاشته ایم و امیدواریم که از خواندن این خطبه کمال لذت معنوی را ببرید:

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
صلوات بر امیرالمؤمنین علیه السلام منقول از حضرت عسکری علیه السلام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.