حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

شیخ طوسی از جناب محمّد بن مسلم نقل می کند، که امام ششم حضرت صادق علیه السّلام فرمودند:

«پرتعدادترینِ مخلوقات خدا، ملائکه هستند. هر روز هفتاد هزار ملک نازل می شوند و به بیت المَعمور آمده و طواف می کنند. پس از اینکه طوافشان تمام شد به طواف کعبه می روند و چون طواف کعبه هم تمام شد، به سوی قبر پیامبر صلّی الله علیه و آله ‌و سلّم می‌آیند، بر آن حضرت سلام می کنند و بعد به سوی قبر امیر المؤمنین علیه السّلام می آیند و بر آن حضرت سلام می کنند. سپس به آسمان بالا می روند. هر روز تا قیامت، مانند ایشان از آسمان ها به پایین می آیند.»

آن گاه امام صادق علیه السّلام فرمودند:

«کسی که امیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المؤمنین علیه السّلام را زیارت نماید و حقّ او را بشناسد، یعنی بداند که او امامی است که باید اطاعتش بنماید و هموست که خلیفه و جانشین بی فاصله ی رسول خداست، و از روی اجبار و با غرور به دیدار و زیارت آن جناب نیامده باشد، حضرت حق تعالی به آن زائر پاداش صد هزار شهید را عطا نماید؛ عصیان گری های گذشته و آینده ی او را ببخشاید؛ روز قیامت در دسته ی کسانی از قبر بر انگیخته شود که از ترس و واهمه های آن روز در امانند و خداوند حساب رسی او را آسان می سازد.

هنگامی که به زیارت رود، ملائکه ی پروردگار از او استقبال می کنند، و هنگام برگشت از زیارت آن حضرت، مشایعت و همراهی اش می کنند تا به خانه اش برگردد. اگر بیمار شود به عیادتش روند و اگر بمیرد، به تشییع جنازه اش آیند و تا قبرش طلب استغفار کنند.»

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و علی

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “پاداش یک نگاه به ایوان طلایتان”
  1. سلام دست حق یارتان باد

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.