حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
اصالت مهدویت (زرتشت)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹
پ
پ

اصالت مهدویت -زرتشت

زرتشت

در دین زرتشت،‌ موعودهایی به نام «سوشیانت» معرفی شده اند:
این موعودها، سه نفر بوده اند، که با اهمیت ترین آنان، آخرین ایشان است و او «سوشیانت پیروزگر» نامیده شده است.
از جمله کتب زرتشتیان، می توان به کتابهای اوستا، زند، جاماسب نامه و … اشاره نمود.

گاثاها:  

اصالت مهدویت (زرتشت)

۱ـ \”کی ای مزدا، بامداد روز فراز آید، جهان دین راستین فرا گیرد. با آموزشهای فزایش بخش پرخرد رهانندگان؟ کیانند. آنانی که بهمن به یاری ایشان خواهد آمد؟ از برای آگاه ساختن، من تو را برگزیدم ای اهورا.\” (یسنا، هات۴۶، بند۳)

توضیح در پاورقی ذیل عبارت مذکور:‌ یعنی کی بامداد رستگاری خواهد دمید و مردم دین راستین خواهند شناخت؟ کی خواهد بود آن روزی که از کوشش رهانندگان (سوشینت) دین و آموزش، رواج خواهد گرفت؟ آن رهانندگانی که بهمن (منش نیک) آنان را در کوششان در راه دین ؟گستری یاری خواهد کرد، کیانند؟ (گاتاها، گزارش پورداوود، ص۱۵۹)

۲ـ \”به بدکیش تباهی سزد. اینان که آرزومندند ارجمند را خوار کنند، آن پست شمارندگانِ آیین که به کیفر ارزانی اند. کجاست آن داور درست کردار که زندگی و آزادی از آنان برباید؟\” (وهیئسوایسئت، گات سینا،هات ۵۳)

توضیح در پاورقی: سرانجام، بدکیشان و کسانی که خواستارند ارجمندان و برگزیدگان را خوار کنند و دین راستین پست دارند به سزای خود خواهند رسید … اما در همین جهان کو آن شهریاری که از روی داد و آیین، آنان را رام و فرمانبردار سازد. (گاتاها، گزارش پور داوود، ص۲۱۸

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
شناخت امام زمان علیه السلام، تنها راه سعادت - بخش ششم

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.