حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
انتظار/جمعه 4 اسفند 1391
۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰:۰۰
پ
پ

عنوان کتاب: بیایید او را یاری کنیم … 

(رهنمودهایی برای یاری امام عصر علیه السلام در روزگار غیبت)

نویسنده: مهدی قندی

انتشارات: بهارافشان 

خلاصه کتاب:

نویسنده کتاب – آقای مهدی قندی – با سرآغازی روشنگر در زمینه هدف نگارش کتاب آغاز نموده و در ادامه به بیان معنی یاری رساندن به خدا و حجج الهی پرداخته و بر اساس آیات و روایات و آن‌چه هر روز در زندگی خود به انجام می‌رسانیم به شرح راه‌های یاری رساندن به امام زمانمان ارواحنا فداه از جمله: “احیای امر امام عصر علیه السلام،آبرودار امام عصر باشیم!، با پرهیزکاری به یاری امام مهدی علیه السلام بشتابیم، صدقه برای سلامت او، دعا برای فرج امام عصر علیه السلام، یاری امام عصر از طریق یاری شیعیان ایشان و …” می‌پردازد. بخش‌هایی از سرآغاز کتاب را می‌‌خوانیم:

 “1) ستایش و سپاس بیکران از آن خدای با عزت و جلال است که هیچ کس او را مانند نیست و همه کس مدیون عنایات و الطاف اویند؛ و درود بی پایان بر محمد مصطفی، رسول شایسته و بنده پسندیده اش، و بر خاندان پاک و تابناک آن حضرت باد، که حبیب ربّ اند و طبیب خلق. 2) یاری رساندن به خداوند و بندگان برگزیده او، از مفاهیم بلند دینی است که در آیین اسلام بر آن تأکید فراوان شد هاست. خداوند در آیات قرآن، مؤمنان را فرمود ه تا خدای خود را یاری رسانند. … 3) درک مفهوم یاری رساندن خدا به بندگان دشوار نیست، لیکن مفهوم یاری رساندن بندگان به خدا برای شماری غریب و شگف تانگیز م ینماید. … 4) طرح این پرسش در آغاز کتاب از آن رو مهم بود که چون از شیعیان امام زمان دعوت می گردد که به یاری او اقدام نمایند، گاه این پاسخ شنیده م یشود که مگر امام زمان به یاری ما نیازمند است؟ … 5) … خدای متعال نظام خلقت را بر پایه اختیار و حریّت بشر نهاده است و انسا نها نظر به حریّت و قدرت خویش در قبال نوع برخوردشان با حرمت ها و مقدسات الهی آزموده میشوند. … بارها شده که نابکاران بر دین خدا، بر کتاب خدا، بر پیامبران خدا و بر جانشینان پیامبر خدا تاخته اند و خداوند، خود به صورت مستقیم و سریع در برابر ایشان نایستاده و با آنها مقابله نکرده است. … در حقیقت او با گشودن باب خدمت و نصرت، به عرصه رشد و تعالی ما بندگان رونق داده و بر کسانی که توفیق یاری حق را بیابند منّت نهاده است. از این رو یاری رساندن به خدا که به معنای یاری رساندن به مقربان درگاه الهی و حفاظت از مقررات الهی است، نه به معنای نیاز آنها به یاری ما بلکه به جهت رشد و تعالی خود ما می باشد. 6) … امام زمان علیه السلام یکی از دو حقیقت گرا نبهایی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آنها را در میان امت به یادگار گذاشته و ما را به تمسک به آنها سفارش کرده است. … امروزه، امام زمان ما، همان قدیس آسمانی است که زمینیان در قبال توجه به او یا ب یتوجهی به ایشان آزمایش می شوند. 7) کتاب حاضر با عنوان”بیایید او را یاری کنیم” راهنمایی است کاربردی برای یاری رساندن به خدا از طریق یاری رساندن به ولیّ برگزیده او امام زمان علیه السلام. این کتاب برای کسانی نوشته شده که دوست دارند نامشان در دیوان الهی در فهرست یاوران امام زمان علیه السلام مکتوب شود. …”

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
انتظار/جمعه 14 تیر ۱۳۹۲

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.