حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

برای دیدن تصویر بزرگتر لطفا کلیک کنید

  تنها پنج روز… تا غدیر، تا اتمام نعمت باقی است

چهارشنبه سیزدهم ذی‌الحجّه سال دهم هجری قمری، ۲۲ اسفند سال دهم هجری شمسی، سیزدهم مارس ۶۳۲ میلادی
آخرین ساعات حضور پیامبر صلی الله علیه و آله در مکّه است و به زودی کاروان حجّاج به قصد بازگشت به دیار خویش، حرکت خواهد کرد.
امروز نیز افتخاری دیگر برای شاه جوانمردان به همراه دارد. آری، امروز است که جبرئیل بر پیامبر خدا نازل می‌گردد و از جانب پروردگار، مدال و عنوان زیبای “امیرالمؤمنین” را اختصاصاً برای ابوالحسن علیّ‌بن ابی‌طالب علیه السلام به همراه می‌آورد. پیامبر خدا نیز دستور می‌دهند تا یکایک یارانشان صاحب ذوالفقار را ملاقات کنند و ایشان را با عنوان امیر اهل ایمان بخوانند و چنین سلام نمایند:
«السّلامُ عَلَیکَ یا أمیرَالمُؤمِنین»۱
این دستور پیامبر صلی الله علیه و آله بعضی از صحابه را خوش نمی‌آید و ناخرسندانه می‌پرسند: “آیا این عنوان از سوی خداوند و رسول اوست؟” پیامبر رحمت آزرده خاطر و غضبناک می‌فرمایند: «این حقّی است از طرف خدا و رسولش. خداوند این دستور را به من داده است.» آن گاه اندیشناک از فرجام آخرین رسالتِ خویش یعنی تعیین جانشین، راه می‌سپرد. به راستی این چنین مسلمانانی در فرداهای نزدیک چگونه سر تسلیم در برابر فرمان عظیم پروردگار فرود خواهند آورد؟
نطفه نخستین توطئه‌ها در همین روزها در مکّه بسته شده است. گفته‌های پیامبر صلی الله علیه و آله، از رحلت قریب الوقوع حضرتش خبر می‌دهد و همه چیز از جانشینی امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از ایشان حکایت دارد. آنان که سال‌های سال در اندیشه و آرزوی تکیه زدن بر جایگاه حکومتِ بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله، دندان طمع تیز کرده بودند، اینک حلقه فتنه آراسته می‌کنند و برای فرداها هم‌قسم می‌‌شوند که:
«اگر محمّد از دنیا رفت یا کشته شد، نمی‌گذاریم خلافت و جانشینی او در اهل بیتش مستقر شود.»۲
این متن پیمانی بود که پنج نفر از یاران نقاب به چهره و منافق پیشه پیامبر، نوشته و در میان کعبه در زیر خاک نهان کرده بودند؛ پیمانی که با عنوانِ “صحیفه ملعونه” (نوشتار شوم) از آن یاد می‌شود و پیامبر بزرگ صلی الله علیه و آله در خطبه غدیر نسبت به آن هشدار می‌دهند.
آیا مسلمانان به این هشدار توجّه کردند؟
——————————————————————————–
۱٫ مدارک علمای شیعه: بحارالانوار/۳۷/صص۱۱۱ و۱۲۰ و مدارکی از اهل سنّت که اذعان می‌کنند پیامبر چنین لقبی را به حضرت داده‌اند: حلیه الأولیا/۱/ص۶۳ و تاریخ بغداد
۲٫ بحارالانوار/۱۷/ص۲۹ و ۲۸/ص۸۵ و ۳۷/ص۱۱۴
 
پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
تنها 10 روز... به عيد سعيد غديرخم باقي است

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “تنها پنج روز… تا غدیر، تا اتمام نعمت باقی است”
  1. سلام عکسش لود نمیشه!

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.