حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

جایگاه علی علیه السلام (اولی الامر)

روزی در پاسخ سوال ابا بصیر از امام صادق علیه السلام که پرسیده بود: مردم می پرسند چرا نام علی علیه السلام و اهل بیت پیامبر در کتاب خدا نیامده؟ آن حضرت فرمودند: به آنها بگو خدای تعالی نماز را در قرآن مجیدش واجب نموده، اما نامی از سه رکعت و یا چهار رکعت آن نبرده است. تا آن که رسول خدا صلی الله علیه و آله نماز را برای مردم تفسیر فرمود. نیز خدای تعالی زکات را در قرآن مجید واجب نمود ولی از حدود مقدار آن ـ به ازای چهل درهم یک درهم ـ نامی نبرده است تا این که رسول خدا صلی الله علیه و آله آن را تفسیر فرمود، و حج را واجب نمود ولی نفرمود: هفت بار طواف کنید تا آن که پیامبر آن را تفسیر فرمودند.

همچنین خدای تعالی آیه:” ای کسانی ایمان آوردید از خدا اطاعت نمایید و پیرو پیامبر و صاحبان امر خود باشید” را درباره علی و حسن و حسین علیهم السلام نازل کرد، ولی نامی از ایشان نبرد و این رسول خدا صلی الله علیه وآله بود که فرمود: هر کس که من مولای اویم علی به حکم “اولی الامر منکم” مولای اوست. و نیز فرمود: شما ای مسلمانان به اهل بیت من چیزی یاد ندهید که آنان از شما داناترند.

امیر المونین علیه السلام فرمودند: همانا پروردگار عزوجل فرمان به اطاعت و فرمانبرداری از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله داده است. زیرا ایشان معصوم و پاک شده هستند و فرمان به گناه نمی دهند.
پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
سند حدیث غدیر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.