حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
دعای شب نیمه ی شعبان
۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
پ
پ

ورَد هذا الدّعاء فی التّحفه الرّضویّه: یقرأ لیله مولد الإمام الحجه عجل الله تعالى فرجه ۲۱ مره بعد صلاه المغرب مباشره وقبل التّحدث مع أیّ أحد لدفع الطّاعون والوباء وموت الفُجاءه وسوء القضاء وشماته الأعداء إلى السّنه القادمه…
در شب نیمه شعبان که ظاهراً بدان شب برات مى گویند ـ شب ولادت امام زمان علیه السلام ـ در بین مغرب و عشا و پیش از تکلم با کسى بیست و یک نوبت این دعا را بخواند ؛ تا شب برات سال آینده هیچ مکروهى به او نرسد و اگر عمر او تمام شده باشد عمر مجدّد یابد.

اللّهمّ اِنّکَ عَلیمٌ ذُو اَناهٍ وَ لا طاقهَ لَنا بحُکمکَ یا اللّهُ یا اللّهُ یا اللّهُ الاَمانَ الاَمانَ الامانَ مِنَ الطّاعونِ و الوَبا و مَوتِ الفُجاَهِ و سوءِ القَضاءِ و شَماتَهِ الاَعداءِ. رَبَّنا اکشِف عنَّا العَذابَ اِنّا مُؤمنون َبرَحمَتکَ یا اَرحمَ الرّاحمینَ.

( عنوان الکلام مرحوم ملا محمدباقر فشارکی ص ۲۱۰)

امام باقر علیه السلام فرمودند:

شب نیمه‌ی شعبان بعد از لیله القدر، برترین شب‌هاست. خداوند در آن شب فضل خود را به بندگان عطا می‌فرماید و ایشان را به کرم خویش می‌آمرزد. پس در تقرب جستن به سوی خدای تعالی کوشش کنیدزیرا خداوند به ذات مقدسش قسم یاد فرموده است که هیچ سائلی را در آن شب از درگاه خود دست خالی برنگرداند مادامی که خواسته‌ی او معصیت نباشد و خداوند آن شب را به ما اختصاص داده است. پس در دعا و ثنا بر خدای تعالی در آن شب کوشش نمایید.
(مفاتیح الجنان)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
در شب نیمه‌ی شعبان روزی‌ها تقسیم می‌شود و عمر مردم معین می‌گردد و روندگان به حج نامشان نوشته می‌شود و خدای تعالی در خلق خود افراد بیشماری را می‌آمرزد.
(مفاتیح الجنان)

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
معرفی کتاب (کتاب اول)

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.