حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

طرح سخنرانی سوم

طرح سخنرانی سوم/ سخنرانی/ نیمه شعبان

باسمه تعالی و بذکر ولیّه المهدی علیه السلام

بزرگداشت نام امام زمان  علیه السلام

بالای سرم نام تو را نقش نمودم           یعنی سر من باد فدای قدم تو

 

      ما برای اینکه نشان دهیم تا چه اندازه امام زمان علیه السلام را دوست داریم،

 می توانیم نام زیبای ایشان را بالای سرمان در اتاق قرار دهیم .

      یعنی  ای امام زمان، ای پدرمهربان! عکسی از شما نداشتیم تا دیدگان گناه آلودمان را نوری دوباره بخشد، اما نام شما را می دانستیم ، آن را نوشتیم و بالای سر زدیم . بیایید که جان ما فدای قدومتان .

      دوست من!  همانطور كه می دانی  بسیاری از مردم امام زمان علیه السلام را از یاد برده اند، این افراد هر چند از گرما و نورِ خورشید پشت ابر بهره می برند ، اما چندان توجهی به خورشید ندارند . اگر من وتو نمی خواهیم این گونه باشیم، باید در بزرگداشت یاد و نام امام زمان علیه السلام  بکوشیم.

      یك راه برای بزرگداشت نام حضرت مهدی علیه السلام این است که به هنگام شنیدن لقب مخصوص امام زمان علیه السلام – یعنی قائم- به پا خیزیم و برای فرجِ آن حضرت دعا کنیم . آیا می دانید علت این کار چیست؟

      امام صادق علیه السلام علّت به پا خاستن به هنگام شنیدن این لقب را چنین بیان
می فرمایند :\” این کار به این جهت است که آن حضرت غیبتی طولانی خواهند داشت و ایشان به خاطر مهربانی  شدیدی که نسبت به دوستداران خود دارند، به تمام کسانی که آن بزرگوار را با این لقب یاد کنند نظر می افكنند . زیرا این لقب اشاره به دولتِ آن حضرت دارد و گویای حسرت و اندوه فردِ یاد کننده نسبت به غربت امام زمان خود می باشد. برای احترام به ایشان، شایسته است بندگانِ خاضع هنگامی که مولایشان به آنان نظر می افکند، بایستند و تعجیلِ فرجِ او را از خداوند بخواهند .\”

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
متن سخنرانی پنجم/ سخنرانی/ نیمه شعبان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.