حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

مولا شما هستید،رازدار وحی شمایید،قائم آل محمد از شمااست،

                                  گردآورنده‌ی قرآن شمایید.

نفرین بر تکذیب کننده‌ی شما.

یکی از یاران از امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند:

«به یاد دارندگان از یاران پیامبر، حضرت محمّد صلی الله علیه وآله، می‌دانند که در بینشان صاحب فضیلتی نیست، جز آن که من در آن فضیلت، سهیم و برترم و من، هفتاد فضیلت دارم که هیچ کدامشان در آنها شریک نیستند».

 گفتم:ای امیر مؤمنان! مرا از این فضایل، خبر ده.

 فرمود:

« و امّا پنجاه و یکم، پیامبر خدا، در روز غدیر خم، مرا در مقابل همه مردم به پا داشت و فرمود:” آن که من مولای اویم، این علی مولای اوست. پس نابودی و مرگ بر گروه ستمکاران! “.

و امّا پنجاه و دوم، پیامبر خدا فرمود:” ای علی! آیا می‌خواهی کلماتی به تو بیاموزم که جبرئیل آنها را به من آموخت؟ ” گفتم:آری. فرمود:”بگو: ای روزی ده بینوایان، ای رحم کننده بر مسکینان! ای شنونده‏ ترینِ شنوندگان، ای بیناترینِ بینندگان، ای مهربان‌ترینِ مهربانان! به من مهر بورز و روزی‌ام‏ده” .

و امّا پنجاه و سوم، خداوند – تبارک و تعالی-، دنیا را پایان ندهد تا آن که ” قائم ” ما قیام کند، کینه‌دارانِ نسبت به ما را بکُشد، جزیه نپذیرد، صلیب‌ها و بت‌ها را بشکند، جنگْ پایان پذیرد و مردم را به گرفتن مال، فراخوانَد و اموال را بین آنان به تساوی تقسیم کند و بین مردم، به عدلْ رفتار کند.

و امّا پنجاه و چهارم، از پیامبر خدا شنیدم که می‌فرمود:” ای علی! به‌زودی بنی‌امیه، تو را نفرین می‌کنند و در برابر هر نفرینی، فرشته‌ای هزار نفرین بر آنان بکند و هنگامی که قائم ما قیام کند، آنان را چهل سال، نفرین کند “.

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
امير مؤمنان عليه‌السلام در کلام انديشمندان جهان

و امّا پنجاه و پنجم، پیامبر خدا به من فرمود:”سوگند به آن که مرا به حق برانگیخت، اگر تو آن (قرآن) را به دقّتْ گِرد نیاوری، هیچ‌گاه گِرد نیاید.” پس خداوند عزوجل مرا از بین اصحاب او بر این کار، ویژه ساخت.»[۱]

——————

[۱] الخصال:۱:۵۷۲٫

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.