حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

مکحول از امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام نقل می­ کند که حضرت فرمودند:

«به یاد دارندگان از یاران پیامبر، حضرت محمّد صلی الله علیه وآله، می‌دانند که در بینشان صاحب فضیلتی نیست، جز آن که من در آن فضیلت، سهیم و برترم و من، هفتاد فضیلت دارم که هیچ کدامشان در آنها شریک نیستند».

 گفتم:ای امیر مؤمنان! مرا از این فضایل، خبر ده.

 فرمود:

« و امّا یازدهم، از پیامبر خدا شنیدم که می‏ فرمود:” ای علی! تو برادر منی و من برادر توام. دست تو در دست من است تا به بهشت درآیی “.

 و امّا دوازدهم، از پیامبر خدا شنیدم که می ‏فرمود:” ای علی! مَثَل تو در بین امّت من، چون مَثَل کشتی نوح است. آن که به کشتی درآمد، رستگار شد و آن که از آن جا مانْد، غرق شد “.

 و امّا سیزدهم، پیامبر خدا به دست خود، دستارش را بر سرم نهاد و برایم دعای پیروزی بر دشمنان خدا خوانْد و من به اذن خدا عزوجل، آنان را شکست دادم.

 و امّا چهاردهم، پیامبر خدا به من فرمان داد که دست بر پستان گوسفندی که شیرش خشک شده بود، بکشم. گفتم:ای پیامبر خدا! تو دست بکش. فرمود:” ای علی! کار تو کار من است ” و من، دست بر آن کشیدم. شیرش به راه افتاد. با آن، پیامبر خدا را نوشاندم. پیرزنی از راه رسید و از تشنگی نالید، او را هم سیراب ساختم. پیامبر خدا فرمود:” من از خدای عزوجل درخواست کردم که دست تو را مبارک سازد و ساخت “.

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
زمینه های تاریخی واقعه غدیر

 و امّا پانزدهم، پیامبر خدا به من وصیت کرد و فرمود:” ای علی! جز تو کسی مرا غسل ندهد. به وی گفتم:ای پیامبر خدا! چگونه تو را بچرخانم؟ فرمود:” تو یاری می‏ شوی “. سوگند به خدا! تصمیم به چرخاندن هیچ عضوی نگرفتم، جز آن که چرخانده شد.»[۱]

——————

[۱] الخصال:۱:۵۷۲٫

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.