حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

برادران یوسف

برادران یوسف / دلنوشته / نیمه شعبان

﴿ قَالُوا یَا أَبَانَا اِسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ

برادران یوسف

و آن هنگام که برادران یوسف از کرده­ی خویش پشیمان شدند، به نزد پدر آمده، طلب بخشش کردند که پدرجان! برای ما استغفار نما؛ ما خطا کاریم؛[۱] اما من پدری را سراغ دارم که پیش از خواست ما برایمان استغفار می­کند.

پدر جان! می­دانم که چه­قدر دلت را شکستم؛ چه­قدر تنهایت گذاشتم؛ چه­قدر از یادت بردم و چه بی وفا فرزندی بودم برایت. به هرکسی فکر کردم جز به تو؛ به یاد هر کسی بودم جز تو و فراموش کردم که: «اَلقَلْبُ حَرَمُ اللهِ فَلا تُسْکِنْ حَرَمَ اللهِ غَیْرَ اللهِ»[۲]: «قلب حرم خداست و نباید کسی را جز او در آن راه داد.»

و فراموش کردم که: ﴿ ما جَعَلَ اللهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَینِ فی جَوفِهِ…﴾ [۳]

و شنیدم که برای شیعیانت استغفار می­کردی که خداوندا! از تقصیر شیعیان ما بگذر که آنان به اتکاء محبّت و ولایت ما گناه می­کنند. خدایا! اگر گناهانشان در رابطه با توست، تو از آنان چشم پوشی کن که ما (از آن­ها) راضی شدیم … .[۴] و من باز حرمت­ات نگاه نداشت؛ اما پدرم! تنها یاورم! تو خود خوب می­دانی که من جز تو کسی را ندارم؛ اگر هر خطا و اشتباهی نمایم، باز هم فرزند تو ام!

فرزندی که به جرم و خطایش از خانه­ بیرون کرده باشند، شب هنگام راهی جز بازگشت به منزل پدر ندارد.[۵]

من هم جز خانه­ی تو پناهگاهی ندارم و با هر خطا و اشتباهی دوباره باید به سوی تو بازآیم؛ اما…

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
راه خدا / دلنوشته / نیمه شعبان

خدایا! از تو می­خواهم که یاری­ام کنی تا قدرش بشناسم و حرمت­اش نگه­دارم و با نیّتی صادقانه به سویش گام بردارم و خود را در آغوش پر مهر و پدرانه­اش بیفکنم … آمین!


[۱]. یوسف(۱۲): ۹۷٫

[۲]. بحارالانوار ۶۷: ۲۵٫

[۳]. احزاب(۳۳): ۴: ﴿ خدا درون کسی دو قلب قرار نداده!

[۴]. سید بن طاووس فرموده که سحرگاهی در سرداب مقدس سامرا صدای حضرت صاحب الامر علیه السلام را شنیدم که آن جناب می فرمود: … (عبارات متن نقل به مضمون است)؛ نقل از کتاب شریف نجم الثاقب، باب هفتم، حکایت نوزدهم.

[۵]. گاهی انسان به­واسطه­ی کثرت گناهان، قصور می­کند که من روسیاه اگر رو به امام عصر علیه السلام کنم و توبه نمایم، آن حضرت هیچ به من نظر نکند؛ حال آن که این مطلب خود از حیله­های شیطان است. انسان در هر حالی که باشد، خوبست به خانه­ی پدرش باز گردد و از او عذر خواهی بکند، و هیچ پدر مهربانی نیست که فرزند پشیمانش را به خانه راه ندهد!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.