حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

صلی الله علیک یا ابا محمد یا حسن بن علی العسکری 

بسمه تعالی 

امام حسن عسکری علیه الصلاه و السلام، یازدهمین امام شیعیان و والد ماجد امام عصر(ارواحنا فداه) می باشد. ایشان در روز هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری به دنیا آمدند. کنیه آن حضرت ابو محمد و القاب آن حضرت، صامت، هادی، سراج، رفیع ، زکی، نقی و عسکری می باشد. در طول عمر شریفشان از ناحیه حکومت بنی العباس فشارها و آسیب های زیادی را تحمل کردند تا آنجا که مکان زندگی آن حضرت در شهر سامرا، و در کنار لشکریان حکومت عباسی بود .

کرامات و مناقب آن حضرت بالاتر از آن است که در این مختصر بگنجد و از جمله آن مکارم این است که چند نفر از عباسیون بر صالح بن وصیف وارد شدند واز او که امام عسکری علیه السلام در زندان او گرفتار بودند خواستند تا می تواند بر آن حضرت سخت بگیرد و مضیقه ایجاد کند. صالح به آنان چنین گفت: با او چه کنم در حالی که من دو مرد که آن دو بدترین کسانی بودند که می شناختم را بر او مامور ساختم و هر دو آنان به افرادی اهل عبادت و نماز و روزه تبدیل شدند و در این امور کارشان بالا گرفته است!

دستور داد آن دو مرد زندانبان را حاضر کردند ، به آن دو گفت: وای بر شما! در مورد این مرد چه حالتی پیدا کردید؟ آن دو زندانبان به صالح گفتند: چه بگوییم درباره مردی که روزها روزه می گیرد، تمام شب عبادت می نماید، سخنی نمی گوید، و کاری بجز عبادت ندارد. زمانی که به ما نگاه می کند بدنمان به لرزه می افتد و حالتی بر ما پدیدار می گردد که اختیار خویش را از دست می دهیم! عباسیون وقتی این مطالب را شنیدند، سرافکنده و ناامید بازگشتند.

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
روایت زیبایی از امام عسکری علیه السلام ...

آنحضرت بعد از گذشت ۲۸ سال از عمر مبارکشان در سال ۲۶۰ هجری قمری در اثر زهری که خلیفه وقت به ایشان داد، به شهادت رسیدند و گرد یتیمی بر رخسار امام زمان علیه السلام نشست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.