حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
اصالت مهدویت (مسیحت)
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۰
پ
پ

اصالت مهدویت – مسیحت

مسیحیت:

در این آیین و کتاب‌های مقدس این آیین نیز بشارت‌های روشنی درباره موعود آخرالزمان رسیده‌است. از جمله کتب مسیحیت می‌توان به انجیل متی، ‌لوقاء، مرقس، برنابا و مکاشفات یوحنا اشاره کرد.
مسیحیان معتقدند حضرت مسیح، موعود یهود می باشد. یهودیان ناکامی آن حضرت را در تشکیل حکومت جهانی، بهانه ای برای رد آن مدعا قرار داده اند.
در انجیل برنابا نویدهای مهدی(عج) به صراحت آمده است، ولی نظر به این‌که مسیحیان آن‌را معتبر نمی دانند، در اینجا فقط نویدهای موجود در اناجیل معتبر از نظر آنان را می آوریم .

انجیل متی، فصل۲۴:

«همچنان که بـرق از مشـرق ساطع شده تا به مغــرب ظاهر می شود،‌ ظهور پسر انسان نیز چنین خواهد شد … آنگاه علامت پسر‌انسان در آسمان پدید گردد و در آن وقت جمیع طوایف زمین، سینه‌زنی کنند و پسر انســان را ببینند که بر ابـرهای آســمان، با قوت و جلال می آید… ۳۵٫ آسمان و زمین زایل خواهد شد،‌ اما سخن من، هرگز زایل نخواهد شد. ۳۶٫ اما از آن روز وساعت هیچ کس اطلاع ندارد و حتی ملائکه آسمان، جز پدر من و بس… ۴۴٫ لهذا شما نیز حاضر باشید، زیرا در ساعتی که گمان نبرید، پسر انسان می آید .»
انجیل متی، فصل۲۵:
«۳۱٫ اما چون پسر انسان در جلال خود با جمیع ملائکه مقدس خود آید، آنگاه بر کرسی جلال خود خواهد نشست، ‌و جمیع امتها در حضور او جمع شوند و آنها را از همدیگر جدا می‌کنند به قسمی که شبان، میش‌ها را از بزها جدا می کند.»‌

انجیل مرقس، فصل۱۳:
«… ۲۶٫ آنگاه پسر انسان را ببینید که با قوت و جلال عظیم بر ابرها می آید، در آن وقت فرشتگان خود را از جهات اربعه از انتهای زمین تا به اقصای فلک فراهم خواهد آورد…۳۱٫ آسمان و زمین زایل می شوند لیکن کلمات من هرگز زایل نمی شود. ۳۲٫ ولی آن روز و ساعت غیر از پدر هیچکس اطلاع ندارد، نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم. ۳۳٫ پس بر حذر و بیدار شده، دعا کنید زیرا نمی دانید که آن وقت کی می شود. ۳۴٫ مثل کسی که عازم سفر شده خانه خود را واگذارد وخادمان خود را قدرت داده هریکی را به شغلی خاص مقرر نماید و دربان را امر فرماید که بیدار بماند. ۳۵٫ پس بیدار باشید زیرا نمی دانید که در چه وقت صاحب خانه می آید، در شام یا نصف شب یا بانگ خروس یا صبح. ۳۶٫ مبادا ناگهان آمده شما را خفته یابد.

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
عکس نوشته انتظار – شماره ۷

انجیل لوقا، فصل۱۲:
«۳۵٫ کمرهای خود را بسته، چراغهای خود را افروخته بدارید. ۳۶٫ و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می کشند، که چه وقت از عروسی مراجعت کند، تا هر وقت آید و در را بکوبد بی‌درنگ برای او باز کنند. ۳۷٫ خوشا به‌حال آن غلامان که آقای ایشان چون آید ایشان را بیدار یابد … ۴۰٫ پس شما نیز مستعد باشید، زیرا در ساعتی که گمان نمی برید، پسر انسان می آید.»
لازم به تذکر است که : کلمه «پسر انسان» مطابق نوشته مستر هاکس آمریکایی، در کتاب خود «قاموس کتاب مقدس»، ۸۰ بار در انجیل و ملحقات آن _عهد جدید _ تکرار شده که فقط ۳۰ مورد آن با حضرت عیسی قابل تطبیق می باشد.(قاموس مقدس، ماده «پسر خواهر» صفحه ۲۱۹ ) و ۵۰ مورد دیگر از نجات دهنده ای سخن می گوید که در آخرالزمان ظهور خواهد کرد، عیسی نیز با او خواهد آمد و او را جلال خواهد داد و از ساعت و روز ظهور او جز خدا کسی اطلاع ندارد و او کسی جز حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نمی باشد.

انجیل لوقا، فصل۲۱:
« ۲۵٫ و در آفتاب و ماه و ستارگان علامات خواهد بود و بر زمین تنگی و حیرت از برای امت ها روی خواهد نمود به سبب شوریدن دریا و امواجش. ۲۶٫ و دل های مردم ضعف خواهد کرد از خوف و انتظار آن وقایعی که بر ربع مسکون ظاهر می شود… ۲۷٫ و آن گاه پسر انسان را خواهند دید که بر ابری سوار شده با قوت و جلال عظیم می آید. ۲۸٫ و چون ابتدای این چیزها بشود، راست شده سرهای خود را بلند کنید از آن جهت که خلاصی شما نزدیک است… ۳۶٫ پس در هر وقت دعا کرده بیدار باشید تا شایسته آن شوید که از جمیع این چیزهایی که به وقوع خواهد پیوست نجات یابید و در حضور پسر انسان بایستید.

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.