حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ
دلا بسوز که سوز تو کارها بکند
دعاي نيمه شبي دفع صد بلا بکند
سلامی دوباره به تو دوست همراه
دلم برایت بی تابي می کرد …راستي از آن حراج عظيم چه خبر؟ بهره اي و توشه اي اندوخته اي؟
وعده کرده بودم به سراغت بيايم و دلم هواي ديدنت را کرده بود… .
روي سخنم با تو، یار همراهي است که لحظه ها را غنيمت مي شماري و به يک \” لا اله الا الله \” در ماه رجب توشه آخرت خود را به فضل خداي کريم سر و ساماني ديگر مي بخشي!
راستي تا به حال شده  که از مسئله اي رنج ببري و نتواني آن را براي هيچ کس بازگو کني، شايد در آن روزها به دنبال يک نگاه آشنا، يک پناهگاه امن، همه چشم هاي صميمي را آزموده باشي تا هر انچه ناگفتني است به يک نگاه در دامنشان بيندازي! شايد که تو را دريابند و بفهمند که تو چه مي گويي! آيا در آن هنگام آرزو نکردي که کاش يک راهــکار شگفـت انگيز و استثــنايي به تو مي دادند تا تو نيز يقين پيــدا مي کردي که مشکلت و بار غمت براي هميشه از ميان رفته، و باز آيا در دل طلب نمي کني که اگر کسي چنين وعد ه ايي به تو دهد، اي کاش که در وعده خود راستگو و مورد اطمينان باشد؟

راستي آيا کسی که بار غم ما را بر دوش مي کشيد بر هر کاري توانا است؟

اگر آرزومند اين ها بوده اي، بدان که پيشواي چهارم شيعيان ـ سلام و درود خدا بر او باد ـ در يکي از ادعيه ماه رجب، آن را به ما اموخته است و در يک بينش عميق ما را به پروردگارمان متذکر کرده تا در قالب دعا هر انچه ما ارزومنديم از او طلب کنيم…
\”يا من يملك حوائج السائلين و يعلم ضمير الصامتين لكل مسألة منك سمع حاضر و جواب عتيد اللهم و مواعيدك الصادقة و أياديك الفاضلة و رحمتك الواسعة فأسألك أن تصلي على محمد و آل محمد و أن تقضي حوائجي للدنيا و الآخرة إنك على كل شي‏ء قدير.\”
اي کسي که نيازهاي درخواست کنندگان را داري و درون خاموشان را مي داني. براي هر خواهشي از جانب تو گوشي شنوا و جوابی آماده است. بارالها وعده هايت راست و نعمتهايت نيکو و رحمتت گسترده است. از تو مي خواهم که بر محمد و آل محمد درود فرستي و نيازهاي من را در دنيا و اخرت براورده سازي همانا تو بر هر کاري توانا هستي.
… من آرزومندم نياز من و تو و درون سينه هايمان غم دوري ار بزرگ مردي باشد که همواره به ياد ماست و لحظه اي از ما غافل نمي باشد، همو که بار غم ما را بر دوش مي کشد و شايد ما حتي براي لحظه اي به دل اندوهگينش نمي انديشيم… .
مهدي را مي گويم…  همان آشناي غريب… به اميد ظهورش
پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
فلسفه‏ى امامت از ديد متكلّمان اسلامى - بخش سوم

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.