حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

شناخت امام زمان علیه السلام، تنها راه سعادت 

2- اعتقادات مشترک مذاهب مختلف اسلامی در موضوع مهدویت (11 عقیده ی مشترک)

مجموعه سخنرانی های کوتاه آقای دکتر محمد هادی قندهاری پیرامون امام عصر علیه السلام

فایل تصویری

دریافت کلیپ

فایل صوتی

دریافت فایل

متن پیاده شده:

بسم الله الرحمن الرحیم

از نکات مهمی که در مسئله مهدویت باید توجه کرد، دیدگاه‌های مشترک همه مسلمانان در باره مسئله مهدویت است.یعنی مهدویت یک اعتقاد شیعی نیست بلکه اعتقادی اسلامی است که همه مذاهب اسلامی اعم از سنی و شیعه یا حتی خوارج، سلفی‌ها و مذاهب درون این ها به این عقیده معتقد هستند.

1. از مشترکات همه مکاتب اسلامی یکی عقیده به این است که اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، ظهور حضرت مهدی آن قدر مسلم و قطعی است که دنیا به پایان نمی رسد مگر آن که آن روز باقیمانده را خدای متعال آنقدر طولانی بگرداند که در آن حضرت مهدی ظهور و این وعده الهی محقق شود.

2. در موضوع نام حضرت مهدی علیه السلام ، همه مذاهب اسلامی نقل کرده‌اند که نام آن حضرت مشابه نام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و کنیه آن حضرت هم مشابه کنیه آن حضرت است . نام پیامبر ، محمد صلی الله علیه و آله و سلم و کنیه ایشان ابوالقاسم می باشد. پس لمهدی اسم ایشان نیست بلکه لقب مشهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه است.

3. نکته سوم همه مسلمانان معتقدند حضرت مهدی علیه السلام از نسل امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند .در صحاح سته و دیگر کتب اهل سنت از ام سلمه و از دیگر راویان از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل فرموده اند که پیامبر فرمودند : المهدی من عترتی من ولد فاطمه

4. همه مسلمانان ظهور حضرت مهدی را از مکه و از مسجدالحرام از کنار خانه کعبه معرفی کرده‌اند.

5. در همه روایات مهدویت آمده است که قبل از ظهور آن حضرت جهان آکنده از ظلم و جرم و بی دینی و انحراف خواهد بود و اسلام و مسلمانان ضعیف خواهند شد و انواع انحرافات و اشتباهات در جامعه بشریت و در میان مسلمانان رواج پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
همه چیز برای او...

6. امام زمان علیه السلام که ظهور می کنند عدالت جهانی و حکومت عادلانه اسلام را بر پایه توحید و نفی شرک در تمام عالم پیاده خواهند کرد.

7. همه مسلمانان و فرقه ها در نزدیکی های ظهور برخی قیام های باطل را معرفی کرده‌اند و در راس آن قیام‌ها، قیام فردی از نسل ابوسفیان به نام سفیانی را خبر داده‌اند که لشکر او در منطقه ای بین مکه و مدینه به نام بیداء با فریاد حضرت جبرئیل به زمین فرو خواهد رفت. این از مشترکات اعتقاد عامه و خاصه در این موضوع است. همچنین خبرداده اند که دجال یا دجال ها هم که محور انحراف عقیدتی هستند ظهور می کنند و مردم را از طریق مستقیم گمراه می نمایند.

8. برخی قیام های به حق هم در ایام قبل از ظهور در عقیده مسلمانان آمده که یکی قیام خراسانی و دیگری قیام یمانی است .توجه داشته باشید اینها نام نیست بلکه انتساب به منطقه است. یعنی افراد مومنی هستند که از این دو منطقه برای یاری حق و زمینه چینی ظهور امام زمان علیه السلام قیام می‌کنند.

9. نزول حضرت عیسی علیه السلام از آسمان به زمین هم از موضوعات مشترک شیعه و سنی است. بخاری و مسلم در کتاب خودشان از ابوهریره از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرده‌اند که فرمودند : حضرت عیسی از آسمان چهارم در زمان ظهور صاحب الزمان به زمین می آید و در نماز به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اقتدا می کند. این از متواترات روایات اهل سنت و شیعه است.

10. همه مسلمان ها طول حکومت امام زمان علیه السلام را حدود ۷ تا ۸ سال معرفی کرده‌اند، با این تفاوت که در شیعه فرموده‌اند هفت یا هشت سالی که معادل ۷۰ یا ۸۰ سال است.

11. دوران حکومت آن حضرت با صیحه حضرت جبرئیل از فراز خانه کعبه آغاز می‌شود و این صیحه و ندا را همه مردم دنیا می شنوند و می فهمند که ظهور آن حضرت آغاز شده است .در ایام حکومت ایشان ، نعمت ها ، فراوان و زمین پربرکت خواهدشد و دست بخشنده امام زمان علیه السلام منشاء نابود کردن فقر و ایجاد بی نیازی در کل جامعه انسانی خواهد بود.

خدایا فرج امام زمان را نزدیک بفرما

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.