حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

شناخت امام زمان علیه السلام، تنها راه سعادت 

9- زمان ظهور و وقایع ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

مجموعه سخنرانی های کوتاه آقای دکتر محمد هادی قندهاری پیرامون امام عصر علیه السلام

فایل تصویری

دریافت کلیپ

فایل صوتی

دریافت فایل

متن پیاده شده:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوران ظهور امام زمان علیه السلام یعنی پایان دوره غیبت یعنی بعد از ظهور،  امام زمان علیه السلام مانند اجدادشان در دسترس عموم مردم جامعه خواهند بود.

1- زمان ظهور امام زمان علیه السلام نامعلوم است، حتی ملائکه و هیچ یک از انبیا از زمان ظهور باخبر نیستند. خود امام زمان علیه السلام نیز از زمان ظهور مطلع نیستند.

به تعبیری زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام را هنوز خداوند مقدر نفرموده است لذا در کتاب علم و لوح هیچ یک از حجت های الهی زمان ظهور وارد نشده است.

روایات ما زمان ظهور را به زمان برپایی قیام تشبیه کرده‌اند که علم آن منحصر به خداوند عزوجل است

2- ظهور امام زمان علیه السلام با فریاد حضرت جبرائیل از بام خانه کعبه که از آن تعبیر به صیحه آسمانی یا ندای آسمانی می شود، آغاز می شود.

هم منابع اهل سنت و هم روایات شیعه ،این مسئله را مطرح کرده‌اند و در چند اشاره قرآنی نیز مورد گفتگو واقع شده است.

طبق روایات فریاد حضرت جبرائیل را همه مردم دنیا حتی اگر خواب باشند، نیز می‌شنوند و کلام حضرت جبرئیل را متوجه می شوند. این صحنه معجزه آسا یکی از آیات الهی بودن حضرت بقیه الله است و به این وسیله اکثر مردم دنیا در برابر ایشان تسلیم می شوند. حضرت جبرائیل از بام خانه خدا پایین می‌آید و بر دست امام زمان علیه السلام بوسه می زند و اول کسی است که با آن حضرت بیعت می کند.

3- ظهور از شهر مکه از مسجد الحرام از کنار خانه کعبه انجام می شود و در زمانی که ظهور اتفاق می افتد، ۳۱۳ یار حضرت مهدی علیه السلام بنابر روایات بدون وعده قبلی در آن مکان حضور دارند و گرد آن حضرت حلقه می زنند و اول کسانی هستند که با ایشان بیعت می کنند.

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
یاران حضرت مهدی علیه السلام از نگاه روایات

4- بعد از اعلان ظهور،  مومنان از سراسر عالم به سمت مکه می آیند تا با حضرت مهدی علیه السلام بیعت کنند و روز به روز بر تعداد یاران حضرت مهدی علیه السلام افزوده خواهد شد .

5- بعضی روایات ظهور امام زمان را در روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان که روز جمعه می باشد گفته‌اند اما قیام حضرت را در روز عاشورا که روز شنبه ای باشد، اشاره کرده‌اند، گرچه  همه اینها به دعای مردم قابلیت تغییر خواهد داشت.

6- امام زمان علیه السلام زمانی قیام می‌کند و به لشکرکشی و فتوحات می‌پردازند که یاران آن حضرت از ۳۱۳ نفر به ۱۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرده است و تا آن زمان آن حضرت قیام نخواهند کرد. آن حضرت بعد از قیام شان مکه را فتح کرده و به سوی مدینه با لشکر خود می‌روند. مدینه را نیز فتح می‌کنند و حاکمی از یاران خود را بر مکه و مدینه می گمارند . سپس با یاران خودشان به سوی کوفه می روند و کوفه پایتخت حکومت جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود . حضرت بعد از فتح کوفه در آنجا باقی می مانند و لشکر خود را به چند شعبه تقسیم کرده و به اقصی نقاط عالم ارسال می کنند .

لشکر امام زمان علیه السلام لشکر لا یغلب  است یعنی در هیچ جنگی شکست نخواهد خورد و در همه جنگ ها پیروز خواهد شد و در عرض حدود هشت ماه همه قاره های عالم را برای حاکمیت واحد امام زمان علیه السلام بر کل دنیا فتح خواهد کرد .

خدایا ظهور امام زمان را هرچه زودتر مقدر بفرما.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.