حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

مکحول از امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام نقل می ­کند که حضرت فرمودند:

«به یاد دارندگان از یاران پیامبر، حضرت محمّد صلی الله علیه وآله، می ‏دانند که در بینشان صاحب فضیلتی نیست، جز آن که من در آن فضیلت، سهیم و برترم و من، هفتاد فضیلت دارم که هیچ کدامشان در آنها شریک نیستند».

 گفتم:ای امیر مؤمنان! مرا از این فضایل، خبر ده.

 فرمود:

« و امّا هفدهم، خداوند عزوجل، فاطمه ‏علیها السلام را به همسری من درآورد، در حالیکه ابوبکر و عمر، از او خواستگاری کرده بودند؛ ولی خداوند، از برِ هفت آسمان، او را به همسری من درآورد و پیامبر خدا فرمود:

” مبارک تو باشد، ای علی! خداوند عزوجل، فاطمه، سرور زنان بهشتی را به همسری تو درآورد و او، جگر گوشه من است “.

گفتم:ای پیامبر خدا! آیا من از تو نیستم؟ فرمود:

” چرا، ای علی! تو از منی و من از توام. من نسبت به تو همچون سمت راست، نسبت به سمت چپم و در دنیا و آخرت، از تو بی‏ نیاز نیستم “.

و امّا هجدهم، پیامبر خدا به من فرمود:” ای علی! تو صاحب بیرق حمد (درفش ستایش) در روز واپسینی. و تو در روز رستاخیز، نزدیک‏ترین هم‏نشین من از بین خلایقی. تو دست به سوی من دراز می‏ کنی و من، دست به سویت دراز می‏ کنم. من در گروه پیامبران خواهم بود و تو در گروه وصیان. بر سرِ تو تاج نور و افسر کرامت نهاده خواهد شد و اطراف تو را هفتاد هزار فرشته خواهند گرفت تا خداوند عزوجل از حسابرسی خلایق، فارغ شود “.

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
طرح مسئله بیعت

 و امّا نوزدهم، پیامبر خدا فرمود:” تو با پیمان‏ شکنان (ناکثین)، ستمکاران (قاسطین) و از دین به در روندگان (مارقین)، مبارزه خواهی کرد و به شمار هر کدام از آنان که با تو بجنگند، یکصد هزار از پیروانت را شفاعت خواهی کرد “. گفتم:ای پیامبر خدا! پیمان‏ شکنان چه کسانی‏ اند؟ فرمود:” طلحه و زبیرند. با تو در حجاز، بیعت خواهند کرد و در عراق، پیمان‏ شکنی خواهند نمود. اگر چنین کردند، با آنان بجنگ؛ چون جنگ با آنان، پاکی برای اهل زمین است “. گفتم:ستمکاران کیان‏ اند؟ فرمود:” معاویه و یاوران او “. گفتم:از دین به‏ در روندگان، چه کسانی ‏اند؟ فرمود:” پیروان ذو ثُدیه.[۱]  آنان از دین، همچون تیر از تیرانداز می‏ گریزند آنان را بکش؛ چون در کشتن آنان، گشایشی برای مردم و شکنجه زودرسی برای آنان و ذخیره ‏ای برای تو در روز قیامت در پیشگاه خدا خواهد بود “.

 و امّا بیستم، از پیامبر خدا شنیدم که به من می‏ فرمود:” مَثَل تو در بین امّتم، همچون دروازه آمرزش، بین بنی‌اسرائیل است. آن که در ولایت تو درآید، وارد دروازه شده، آن گونه که خدا فرمان داده است “.»[۲]

——————-

[۱] حرقوص بن زهیر ، مشهور به ذو ثُدیَه ، از سران خوارج است که به سبب ناقص بودن دستش به وى «مُخدج» مى گفتند و در جنگ نهروان به دست امیرالمومنین علیه‌السلام کشته شد.

[۲] الخصال:۱:۵۷۲٫

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.