حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

امروز در بخشی از این دنیای شگفت انگیز، درست در همین لحظه که من و تو با هم به گفتگو نشسته ایم، یک حراج و یک فرصت استثنایی برپاست!
و من دلم می خواهد هر که را می شناسم، به این تجارت پرسود دعوت کنم. حتما سوال خواهی کرد:
\”کدام حراج؟ چه تجارتی؟ حداقل سرمایه چقدر است؟ تا کِی فرصت باقی است؟ آیا شرایطی برای شرکت در آن وجود دارد؟ از چه سنی افراد پذیرفته می شوند؟ آیا زنان هم حق شرکت در آن را دارند یا فقط اختصاص به مردان دارد؟ و …\”
و من پاسخ می دهم: \”کمی آهسته تر، عجله نکن! همه را خواهم گفت… .\”
راستی اگر این حراج برای یک سرمایه گذاری دنیایی باشد که در طی آن، تو بتوانی به ازای هر یک تومان که در این سرمایه گذاری قرار می دهی، یک میلیون تومان به تو سود بدهند، آیا سراسیمه و هراسان به دنبال آن مرکز تجاری نمی روی؟

اگر به تو دوست خوب من بگویند که فقط بیست و هشت روز از این حراج باقی است، آیا حسرت و افسوس روزهای از دست رفته را نمی خوری؟!
آیا از دیگران سوال نمی کنی که ضامن این سوددهی چه کسی است تا مبادا همان اندک سرمایه تو از دست برود؟!
آیا به دوستان و خانواده خود بشارت نمی دهی که دیگر مشکلات و معزلات مالی حل می شود و ما به زودی می توانیم از همه امکانات بهره گیریم؟
اگر تو خانه ای اجاره کرده ای، با خود نمی اندیشی که به زودی می توانی صاحب خانه ای در بهترین نقطه تهران شوی؟
راستی اگر به تو بگویند، شرکت در این سرمایه گذاری تو را از امتیازات دیگر هم بهره مند خواهد کرد و یک نمونه آن این است که صاحبان تجارتهای بزرگ دنیا با تو رابطه همکاری برقرار خواهند نمود، چه خواهی گفت؟
و اگر بگویند هر که را بخواهی، می توانی به این سرمایه گذاری دعوت کنی، آیا مسرور و شادمان نمی شوی؟
با خود نمی گویی که شانس به تو روی آورده و خوشبختی بالاخره درب خانه تو را هم برگزیده؟
اگر چنین است ـ که هست ـ این تجارت و سرمایه گزاری برای کسی که معتقد به مکتب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ باشد، از هر آنچه تا به حال گفته شد، بالاتر است.
اگر آن سوددهی برای این چند روزه دنیاست، (که در قرآن کریم از آن به \”یوما او بعض یوم\” یاد کرده اند) این تجارت برای آخرتی است که باقی و پایدار است.( و الاخره خیر و ابقی)
اگر در سرمایه گزاریهای دنیا تو باید حداقل یک تومان در جیب خود داشته باشی، تا از شرکت کنندگان باشی، اینجا بدون سرمایه ی عمل در گذشته، تو را می پذیرند، گویی تو خسران زده ای هستی که به دنبال پایگاهی امن می گردی و در این پایگاه به ازای یک عمل ناچیز ـ به فضل پروردگار و به امید قبولی آن ـ به تو پاداشی عظیم خواهند داد!
اگر در مراکز تجارت دنیایی، ضامن و پشتیبان، راستگو نباشد و تو مطمئن نباشی که آیا می توانی به او اطمینان نمایی یا نه، ضامنِ تجارتِ پرسودِ آخرت، پروردگـاری اسـت که به وعـده خود وفـا می کند، از رگ گردن به تو نزدیک تر است و تو در دل خود بیش از همه کس او را می شناسی و به او اطمینان داری، همان آشنای همیشگی دلها که نه فقط آگاه، بلکه بر هر کاری تواناست!
اگر ثروت دنیا، تو را از خانه ای موقت در این دنیای زودگذر آن هم به اندازه عمرکوتاه تو در این دنیا، بهره مند خواهد کرد، سرمایه گزاری اخروی تو را در خانه همیشگی ات در اخرت ساکن خواهد نمود که موقتی و از بین رفتنی نمی باشد!
و اکنون گزارشی از این فرصت استثنایی برای تو دوست خوب من:
امروز روزی از روزهای ماه رجب است و من و تو به فضل پروردگار زنده هستیم و فرصت داریم تا از آن بهره بگیریم. (راستی چه بسیار دوستانی که همراه ما بودند و پرونده عمرشان به رجب امسال نرسیده، بسته شد.)
ما همگی سفری عظیم در پیش رو داریم، سفری هولناک که مطمئناً زمان آن فرا خواهد رسید و ما برای ایمن بودن از خطرات آن، نیاز به زاد و توشه داریم، و آن سفر مرگ است که پیشینیان را در بر گرفته و آیندگان را نیز با خود به همراه خواهد برد. همان سفری که امیر المومنین ـ علیه السلام ـ آر آن اینگونه یاد می کنند:
\”آه من قله الزاد و طول الطریق و بعد السفر و عظیم المورد\”(نهج البلاغه، ق۷۷)
\”آه از توشه اندک و درازی راه و دوری منزل و عظمت روز قیامت.\”
و حالا اگر تو هم به دنبال توشه سفر آخرت هستی، اینجا و امروز زاد و توشه مهیاست! کمی همت می خواهد تا از آن بهره های بسیار بگیری.
ماه رجب ماه خداست ( و همین امر برای بزرگداشت حرمت این ماه ـ اگر بندگان دریابند ـ کافی است) و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی رسد و شعبان ماه رسول خدا و رمضان ماه امت رسول خدا.
اگر به دنبال فرصتی برای توبه و عذر خواهی در پیشگاه خداوند متعال هستید، مژده باد بر شما که رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمودند: \”ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس بسیار بگویید: استغفر الله و اسئله التوبه.\”
اگر نگران آتش جهنم هستید که بواسطه بار سنگین گناهان برای خود آماده کرده اید، بدانید پیشوای هفتم شیعیان جهان ـ که سلام و درود خدا بر او باد ـ بشارت فرمودند : \”هر که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، آتش یکساله جهنم از او دور می شود!\”
اگر طالب بهشت پروردگار هستید، بدانید امام کاظم ـ علیه السلام ـ فرمودند: \”هر که سه روز از ماه رجب را روزه بدارد، خدا بهشت را بر او واجب می کند.\”
… و به راستی که این ماه، برای بندگانی که خود را در پیشگاه خداوند رحیم، خسران زده می بینند و یقین دارند که جز به فضل و رحمت او نمی توانند گامی در مسیر بندگی او بردارند، ماه حراج پروردگار متعال است.
تو دوست خوب من نیز زین پس با من همراه شو تا از اعمال این ماه ـ به فضل پروردگار و عنایت امام زمان ـ علیه السلام ـ هر از گاهی بهره گیریم.
به امید قبولی اعمال در بارگاهش! و به امید ظهور هر چه زودتر آخرین حجت الهی….\”
وعده ما همین جا! به امید دیدار زودتر …
پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
از کعبه تا بهشت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.