حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

شیخ طوسی از جناب محمّد بن مسلم نقل می کند، که امام ششم حضرت صادق علیه السّلام فرمودند:

«پرتعدادترینِ مخلوقات خدا، ملائکه هستند. هر روز هفتاد هزار ملک نازل می شوند و به بیت المَعمور آمده و طواف می کنند. پس از اینکه طوافشان تمام شد به طواف کعبه می روند و چون طواف کعبه هم تمام شد، به سوی قبر پیامبر صلّی الله علیه و آله ‌و سلّم می‌آیند، بر آن حضرت سلام می کنند و بعد به سوی قبر امیر المؤمنین علیه السّلام می آیند و بر آن حضرت سلام می کنند. سپس به آسمان بالا می روند. هر روز تا قیامت، مانند ایشان از آسمان ها به پایین می آیند.»

آن گاه امام صادق علیه السّلام فرمودند:

«کسی که امیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المؤمنین علیه السّلام را زیارت نماید و حقّ او را بشناسد، یعنی بداند که او امامی است که باید اطاعتش بنماید و هموست که خلیفه و جانشین بی فاصله ی رسول خداست، و از روی اجبار و با غرور به دیدار و زیارت آن جناب نیامده باشد، حضرت حق تعالی به آن زائر پاداش صد هزار شهید را عطا نماید؛ عصیان گری های گذشته و آینده ی او را ببخشاید؛ روز قیامت در دسته ی کسانی از قبر بر انگیخته شود که از ترس و واهمه های آن روز در امانند و خداوند حساب رسی او را آسان می سازد.

هنگامی که به زیارت رود، ملائکه ی پروردگار از او استقبال می کنند، و هنگام برگشت از زیارت آن حضرت، مشایعت و همراهی اش می کنند تا به خانه اش برگردد. اگر بیمار شود به عیادتش روند و اگر بمیرد، به تشییع جنازه اش آیند و تا قبرش طلب استغفار کنند.»

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
پاکی علی علیه السلام (تطهیر)

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “پاداش یک نگاه به ایوان طلایتان”
  1. سلام دست حق یارتان باد

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.