انتظار/جمعه ۹ شهریور ۱۳۸۶
[quote] «وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ طَوْعًا وَکَرْهًا …»(۱)
و هر کس که در آسمانهاو زمین است، از سر اشتیاق یا کراهت، تسلیم فرمان او خواهد بود.[/quote]
بشارت به ظهور امام مهدی علیه السلام در تمامی کتب آسمانی قبلآمده است. همه انبیا و اولیا، انتظار آن روز را می کشیده اند؛ ولی غیبت آن امام همام تا کی ادامه می یابد و خدای بزرگ چه هنگام به آن عزیز اذن ظهور خواهد داد، هیچ کس جز خدا نمی داند. (۲) به همین جهت، هر کسی برای ظهور آن حضزت وقت معینی را اعلام کند، دروغ می گوید. امام مهدی علیه السلام در توقیعی فرموده است:
[quote]اما ظهور الفرج فانه الی الله؛ و کذب الوقاتون. (۳)
امر ظهور به دست خداست و آنان که برای ظهور وقت معین می کنند، دروغ می گویند.[/quote]
در این جنگها، علاوه بر یارانی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود، فرشتگان و عوامل طبیعت نیز به فرمان آن حضرت هستند. (۹) ترس و رعب شدیدی همه ارکان سپاه دشمن را فراگرفته، مانع آنها از هر اقدامی می شود. (۱۰)
از ویژگیهای لشگر امام زمان علیه السلام آن است که در هیچ جبه ای شکست نمی خورد و همواره پیروز و سرافراز است؛ زیرا اکثر مردم در برابر لشگر آن حضرت تسلیم می شوند و با دیدن:
ـ معجزات و نشانه های الاهی؛
ـ منطق و کلام دلربا؛
ـ اخلاق و انسانیت و معنویت او و یارانش؛
دیگر جایی برای انکار نمی ماند. اندک مقاومتی هم که از سوی بعضی مخالفان اسلام، چون یهود و برخی مخالفان متعصب اهل بیت علیهم السلام انجام گیرد؛ درهم شکسته می شود و شرق و غرب عالم در مدت هشت ماه فتح می شود.
امام مهدی علیه السلام در آن نبردها، با ستمگران و سرکشان درگیر می شود و حق ستم دیدگان را از آن ها می ستاند. کفار و مشرکان ـ اگر بر کفر خویش پافشاری کنند ـ کشته و دشمنان اهل بیت علیهم السلام سرکوب می شوند و مفسدان و منحرفان و شیاطین به جزای خویش می رسند. گردنکشان و سرکشان و منکران به قتل می رسند و سرتاسر زمین، در سایه ی فرهنگ الاهی تشیع، به رهبری امام زمان علیه السلام قرار می گیرد.
خداوند بزرگ، تحقق آن دوران را زودتر و آسان تر گرداند.
آمین!
بر گرفته از کتاب: آفتاب زندگانی نوشته آقای دکتر محمد هادی قندهاری
__________________________
۱- آل عمران:۸۳
۲- ظهور آن حضرت از نظر نامعلوم بودن وقت آن، شبیه به قیامت است. رک. تفسیر نورالثقلین، جلد دوم، ذیل اعراف:۱۸۷
۳- کمال الدین:۴۸۴، ح ۴٫
۴- تفسیر عیاشی۲: ۱۵۴٫ ح ۴۹٫
۵- بحارالانوار ۵۲: ۳۰۷، ح ۸۱٫
۶- منتخب الاثر فصل ۷، باب ۸
۷- کمال الدینک ۳۷۸، ح ۲
۸- کامل الزیارت:۳۰ ح ۱۱
۹- بحارالانوار۵۲: ۳۱۲ ح ۵
۱۰- بحارالانوار۵۲: ۳۵۶ ح ۱۱۹
ثبت دیدگاه