حدیث
سوگند به خدا امام شما سالیان درازی غایب می شود و چشم های مومنین در فراق او اشکباران است

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1978 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 187×
پ
پ

پاسخ به شبهات مهدویت – دکتر جلال برنجیان – بخش دوم

آقای موثق این شبهه را مطرح کردند که:
«خدا مگر هادی نیست؟ این چه حکمت و تدبیری است که خدا ما را به سمت فساد ببرد، بعد امام زمان علیه السلام را برای نجات ما بفرستد؟ چرا خدا خود ما را تدریجی به سمت کمال و صلاح نمی برد»

فایل تصویری

فایل صوتی

دریافت فایل صوتی

متن پیاده شده نسخه Word

متن پیاده شده نسخه PDF

دریافت فایل پوستر 

متن پیاده شده:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

پاسخ به شبهات- جناب آقای برنجیان

خدای متعال برای اینکه ما را به راه راست ببرد ۱۲۴ هزار پیغمبر فرستاده در یک بازه زمانی هشت هزار و پانصد سال نه در تاریخ کهن بشریت . شما ۱۴۰۰ سال را کم کنید هفت هزار سال می شود . در هر بازه زمانی تعداد کثیری از پیغمبران روی زمین بودند . ما ۵۰ تا ۶۰ پیغمبر را بیشتر نمی شناسیم ولی تعبیر پیغمبرخدا صدو بیست و چهار هزار پیغمبر و وصی پیغمبر است . خدا این کار را کرده است .

سؤال : یعنی ما نمی دانیم کار خوب چیست ؟ آگاه نیستیم که رسیدگی به یک یتیم و مستمند ، به یک جوان پدر از دست داده ، به یک نفر که کنار خیابان خوابیده اگر ترحم کنید یعنی انسانیت انسان را نشان می دهید؟ این را نمی دانیم ؟ می دانیم .آیا کسی دستمان را گرفته است ؟  یعنی اگر ما بخواهیم غذایمان را با یک فردی که در خیابان نشسته تقسیم کنیم پلیس ما را می گیرد ؟ مردم مانع شما می شوند ؟ چرا این کار را انجام نمی دهیم ؟ برای اینکه نمی خواهیم .

اگر جبر باشد که ماشین رباط می شود که طراحی می کنند و حرکت رباطی می کند . انسان نمی شود . عظمت انسان در این است که به آزادی و انتخاب خودش برگزیند . این حالت در هر کودکی موجود است . فرزند شما در اتاقی سرد است و شلوغ می کند . به او می گوئیم  بیا بیرون مخالفت می کند . در را به روی او می بندیم بلافاصله به در می زند و گریه می کند . دوباره در را باز می کنیم بیرون نمی آید . پیامش این است که می خواهد بگوید هر وقت دلم بخواهد بیرون می آیم . نباید در را ببندی اگر دلم خواست میام بیرون و اگر دلم نخواست بیرون نمی آیم .

این طبیعت انسانی است که انتخاب گر باشد . چرا می خواهید از انسان رباط درست کنیم .  باید انسان رباط نباشد . خدای متعال همه ابزار هدایت را در تمام ادوار تاریخ در روی کره زمین نهاده است و معلمانی که در تاریخ بشریت همتا نداشته است . برای من و شما فرستاده است .

پیشنهاد گروه فرهنگی امیدواران
مجموعه پاسخ به شبهات مهدویت - فیلم - صوت - متن

عیسی مسیح ، موسی کلیم ، ابراهیم خلیل ، محمد مصطفی ، علی مرتضی ، حسن مجتبی ، حسین شهید کربلا سلام الله علیهم را ، اینهمه انبیاء را برای ما فرستاده است و سخنان و گفتارشان معین است و کتابهایشان و حرفهایشان باقی مانده است .

حرفهای عیسی را عیسویان ، حرفهای موسی را موسویان و حرفهای محمد صلی الله و علیه و آله را مسلمانان نگه داشته اند با جانشان آمیخته اند . الان هر جای دنیا بخواهیم برویم معلوم است . آیا عیسی گفته تباهی کنید ؟ موسی گفته ستم کنید ؟ پیغمبر گفته است جنایت کنید ؟ نه . نکردیم بد است . عواملی است :

یکی فقر است که فقر فرهنگی و فقر اقتصادی است که این را همین انسان ها رقم زده اند و خدا ممیت و اماته کننده او انسانها را آورده هم است . ما حتّی یاریش هم نمی کنیم . یکبار عرض اراده کردیم یا صاحب الزمان بیا راستی می گویم یاریت می کنم بیا . همانطور که اصحاب کربلا به حسین بن علی گفته اند . حسین جان ما تو را یاری می کنیم و رها نمی کنیم اگر قطعه قطعه شویم یاریت می کنیم . چندتا از ما مراجعه کردیم ؟

چند نفر از ما در دعای عهد گفتیم اللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنِی وَبَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَىٰ عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً کَفَنِی، شاهِراً سَیْفِی، مُجَرِّداً قَناتِی، مُلَبِّیاً دَعْوَهَ الدَّاعِی فِی الْحاضِرِ وَالْبادِی . ای امام زمان اگر مردم و اگر ظهور تو واقع نشد من حاضرم از آخرت برگردم .

داستان جان دادن و گرفتن و گسستن از دنیا و مشکلات را ، همه را حاضرم به جان بخرم ومهیا هستم تو را یاری کنم ، بشریت را آزاد کنم انسانها را راحت کنم . آن مقداری که فساد ناخواسته و تبار فسادگران را از بین می برد ، مهدی صاحب الزمان است و این را خدا معین کرده است . لااقل ۱۱۸۰ سال است که زبان ما اینجا کوتاه است . خدا آن نفر آخری را که مقدر کرده است که او جهان را اصلاح کند ، او را مهیا کرده است.

سؤال ایشان به زبان ساده ،  چرا خدا زندگی ما را رباطی نکرده است ؟ بچه های دو ساله ما هم این را نمی پذیرند .

التماس دعای فرج

«بازگشت به صفحه مجموعه پاسخ به شبهات مهدویت»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.